Subject: Re: Vad är en sponsor värd?

Re: Vad är en sponsor värd?

From: <delhage_at_gmail.com>
Date: Mon, 15 Mar 2010 07:59:03 +0100

2010/3/15 Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>:
> Mors!
>
> Om ett företag kliver fram och tar t.ex hela kostnaden för extra grejor vid
> ett foss-sthlm möte. Typ betalar mackor och dricka för alla etc, vad kan vi
> erbjuda detta företag i gengäld som tack för sponsringen?
>
> Är det okej att tillåta dem att maila alla anmälda (en gång, ett mail) ?

Håller med övriga här, absolut inte. Mycket bättre i så fall med
visitkortstombola eller liknande vid träffen. Listor med e-mail
addresser har en tendens att missbrukas, vad som än sägs
inledningsvis.

> Är det okej att låta sponsorn berätta om något de har på hjärtat i några
> minuter på en träff? (som kanske då egentligen inte är direkt relaterat till
> resten av mötets ämne)

Det låter väldigt rimligt, men inte nån längre stund, kanske 5 minuter
per sponsor?

> Vad säger ni?
>
> Jag frågar nu för jag har diskussioner just nu med företag som vill synas,
> och de vill göra saker men jag vill veta lite var vi/ni känner att gränsen
> går. Personligen kan jag gå med på lite av varje för att se till att vi kan
> fortsätta ha bra gratis evenemang.

Självklart prominent placering på hemsidan och omnämnande i kallelser.
Mycket mer tror jag inte behövs i nuvarande form. kostnaderna (och
därmed även storleken på sponsring) är ju ändå relativt liten om man
får döma av senaste mötet.

Mvh
Lasse

--
Lars Delhage RHC{E,X,A,SS} CL{P,E}{9,10} CNI LPIC-2.tel: +46 8 458 78 10
Nohup AB, Stortorget 1, 111 29 Stockholm           mob: +46 70 781 60 69