Subject: Re: programförsök 24:e feb

Re: programförsök 24:e feb

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sun, 3 Jan 2010 19:02:20 +0100 (CET)

On Sun, 3 Jan 2010, Göran Krampe wrote:

> Ah, har inte hunnit pricka in mig som "attending" än... det är nog fler som
> inte hunnit tror jag.

Säkert, men jag vill ha ett schema hyfsat klart om tre veckor så jag tycker
det är dags att försöka pussla ihop det! Nu har vi lite tid att vela och
debattera också först.

> Noterar att 20 minuter går VÄLDIGT fort och att det... borde ingå frågor etc
> mellan eller? De gånger jag varit med och kört lite "ad hoc" med dragningar
> som "skall" vara x minuter korta så har det mer eller mindre ALLTID blivit
> problem med att hålla tiden.

Hur kan vi göra det utan tidsgränser? Dessutom ser jag inte dessa som "ad
hoc". Eller menar du att de föreslagna 5-minutrarna är dem som drar ut?

Jag tror dessutom att inte alla behöver 20 minuter, samt att som en del
påpekat man kommer behöva tid efter för frågor och klargöranden.

Kanske gör det inte så mycket om vi drar över tiden en del heller, men det får
inte gå till överdrift. Kanske får vi dra ner antalet föredrag. Eller öka
ambitionen och köra tre timmar... Vet inte riktigt vad "folket" tycker, själv
skulle jag nog gilla tre timmar.

> Min spontana känsla av ovanstående meny - ok, så två
> "organisationsdragningar", två operativsystemsrelaterade dragningar
> (Debian-paketering samt Upstart),

Upstart är väl snarare ett koncept som används av Debian/Ubuntu och kan
användas av fler?

> Jag vill absolut inte "negga" - och alla dragningar *är* intressanta på sitt
> sätt var och en... men ovanstående meny känns inte så "developer friendly"!

Jag är personligen rätt "hardcore-developer" och jag är intresserad av flera
av dessa. Men by all means, jag är verkligen inte en diktator här utan jag är
helt öppen för fler röster och förslag!

Släng gärna ihop och presentera ett schema som *du* tycker borde funka
(bättre), så jämkar vi ihop något. Jag tror och hoppas föredragshållarna inte
tar pusslandet personligt.

--
  / daniel.haxx.se