Subject: Re: programförsök 24:e feb

Re: programförsök 24:e feb

From: Göran Krampe <goran.krampe_at_msc.se>
Date: Sun, 03 Jan 2010 17:34:39 +0100

Tja!

Daniel Stenberg wrote:
> Hejsan och gott nytt år!
>
> Just nu har vi 28 pers som markerat sig som "attending" den 24:e
> februari. Av dessa är 7 stycken listade med ett eller flera föredrag på
> http://foss-sthlm.haxx.se/talks.html

Ah, har inte hunnit pricka in mig som "attending" än... det är nog fler
som inte hunnit tror jag.

> Nog för att det mycket väl kan ändras både uppåt och nedåt framöver, men
> det är ändå en början för att börja få till någon typ av program.
>
> Borde vi inte lyckas få till sju snack utan att öronen ramlar av eller
> för många somnar? Om inte alla tar sina fulla 20 minuter styck så torde
> de gå på ungefär två till två och en halv timmar totalt.

Noterar att 20 minuter går VÄLDIGT fort och att det... borde ingå frågor
etc mellan eller? De gånger jag varit med och kört lite "ad hoc" med
dragningar som "skall" vara x minuter korta så har det mer eller mindre
ALLTID blivit problem med att hålla tiden.

> [...]
> tacksam för kommentarer, gnäll, jubelrop eller förändringsförslag!
>
> Jakob Sandgren - Open Source Sweden - vad? varför? vem?
> Magnus Hagander - PostgreSQL vs MySQL vs SQLite / Databaser
> Jimmy Hedman - Upstart
> Marcus Rejås - Free Software Foundation Europe - varför vi borde bry
> oss om vad de gör?
> Björn Stenberg - Rockbox och HW reverse engineering
> Per Andersson - Debian-paketering
>
> Daniel Stenberg - [lite svårt att bestämma vilket av mina alternativ som
> passar bäst, är tacksam för hjälp att välja eller andra

Min spontana känsla av ovanstående meny - ok, så två
"organisationsdragningar", två operativsystemsrelaterade dragningar
(Debian-paketering samt Upstart), en jämförande om RDBer (hur mycket
hinner man jämföra på 20 minuter förresten?) samt en projektorienterad
dragning med hårdvaruinslag (låter spännande).

Jag vill absolut inte "negga" - och alla dragningar *är* intressanta på
sitt sätt var och en... men ovanstående meny känns inte så "developer
friendly"!

Jag kommer givetvis att delta, inget snack om det, men av ovanstående så
är det egentligen bara en dragning som får mig att "gå igång", i alla
fall "på papperet". ;)

mvh Göran