Subject: programförsök 24:e feb

programförsök 24:e feb

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Fri, 1 Jan 2010 23:06:22 +0100 (CET)

Hejsan och gott nytt år!

Just nu har vi 28 pers som markerat sig som "attending" den 24:e februari. Av
dessa är 7 stycken listade med ett eller flera föredrag på
http://foss-sthlm.haxx.se/talks.html

Nog för att det mycket väl kan ändras både uppåt och nedåt framöver, men det
är ändå en början för att börja få till någon typ av program.

Borde vi inte lyckas få till sju snack utan att öronen ramlar av eller för
många somnar? Om inte alla tar sina fulla 20 minuter styck så torde de gå på
ungefär två till två och en halv timmar totalt.

Ett förslag är ungefär följande schema. Ordningen är lite random och jag har
skakat fram lite ämnen till sex personer men inte mig själv. Är tacksam för
kommentarer, gnäll, jubelrop eller förändringsförslag!

  Jakob Sandgren - Open Source Sweden - vad? varför? vem?
  Magnus Hagander - PostgreSQL vs MySQL vs SQLite / Databaser
  Jimmy Hedman - Upstart
  Marcus Rejås - Free Software Foundation Europe - varför vi borde bry
                    oss om vad de gör?
  Björn Stenberg - Rockbox och HW reverse engineering
  Per Andersson - Debian-paketering

  Daniel Stenberg - [lite svårt att bestämma vilket av mina alternativ som
                    passar bäst, är tacksam för hjälp att välja eller andra
                    tips]

--
  / daniel.haxx.se