Subject: presentation

presentation

From: Monika Orski <monika_at_orski.se>
Date: Tue, 29 Dec 2009 14:51:04 +0100

Ännu en presentation att lägga i högen...

Jag heter Monika Orski och är frispringande konsult med bred teknisk
inriktning. Efter att ha jobbat med både drift och programutveckling,
blir det numera mest systemarkitektur, utredningar och granskningar av
olika slag. Jag är en pragmatiker som jobbar i alla miljöer som mina
kunder vill ha, men jag är extra förtjust i uppdrag där jag får hjälpa
företag att hitta rätt FOSS-baserad lösning. Dessutom håller jag då och
då och utbildningar och föredrag om olika aspekter av att arbeta med
öppen källkod.

Någon stor kodare är jag inte (i synnerhet inte på senare år), även om
jag försöker behålla fingrarna på tangenterna. Jag har dock släppt ifrån
mig en liten utvidgning till cgic. För några år sedan var jag även med
och tog fram certifieringsfrågor för LPI:s linuxcertifieringar. Själv
har jag inte brytt mig att ta några certifieringar, utan tycker att en
gammal civilingenjörsexamen räcker som bevis på att jag kan lära mig saker.

Jag kan även skryta med att ha skrivit den första introduktion till
öppen källkod på svenska som kommit ut som bok, med det föga
fantasifulla namnet Öppen källkod i Sverige.
http://www.obok.se/bok1.php

Vänliga hälsningar

Monika

--
Monika Orski
monika_at_orski.se                     Boken om öppen källkod: