Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Göran Krampe <goran.krampe_at_msc.se>
Date: Tue, 29 Dec 2009 12:06:47 +0100

Hej!

Claes Jakobsson wrote:

> En förening skulle inte tillföra något förutom massor av administration och annat meck egentligen. Dessutom är det en väldig bredd just nu,
> jag till exempel är föga intresserad av Linux, politiken bakom OSS
eller annat slumpvis valt projekt medan andra tycker det är det
intressantaste.
> FOSS har dessutom historiskt varit duktiga på att organisera sig löst
så jag tror det kommer funka även i detta sammanhang.

Jag är helt med Claes. Jag har svårt att se vad en förening skulle "ge"
i detta sammanhang och det vore ett stort misstag tycker jag att gå in
under en existerande specifik förening eftersom bredden just nu är det
som gör det hela spännande och uppfriskande.

mvh Göran