Subject: Re: Presentation av Mem

Re: Presentation av Mem

From: Anders S Lindbäck <vetgirig_at_kunskapssamhallet.se>
Date: Mon, 28 Dec 2009 17:41:27 +0100

Daniel Stenberg skrev:

> Tjenare!
>
> Ja det ställer ju också förstås frågan hur vi kan sprida ordet om vår
> existens till en vidare krets och nå ut till precis alla som vi vill ska
> känna till oss...

Det normala i Sverige är att man använder sig av föreningenformen och
via den föreningen lockar alla intresserade av mötena att dyka upp.

Det är en fördel om föreningen redan existerar och lockar till sig
medlemmar som är intresserade av samma frågor.

Dataföreningen är ett exempel på en sådan föreningen - men den kostar
rätt mycket och vara medlem i och är inget för fattiga studenter eller
liknande.
http://www.dfs.se/

Svenska Linuxföreningen är en annan föreningen som då gärna skulle kunna
vara paraplyorganisation för träffarna.

http://www.svenskalinuxforeningen.se/

Ett annat alternativ är SLUG - Stockholm Linux User Group som redan idag
har regelbundna informella mötet där de snackar om foss.

http://stockholm.lug.se/

Skälet till att jag nämner ovanstående organisation är för att det förts
diskussioner om att göra samma sak som det som Daniel tagit initiativ
till med företrädare för ovanstående föreningar men det har runnit ut i
sanden för att ingen haft tid att ta tag i det hela. Vi hade en träff i
september i år i samband med Software Freedom day där dessa organisation
och några till dök upp och snackade foss.

--
Anders S Lindbäck