Subject: Re: Sv: Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

Re: Sv: Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Mon, 21 Dec 2009 23:33:40 +0100 (CET)

On Mon, 21 Dec 2009, Henrik Nordstrom wrote:

> +1, men då mer i form av debatt än enskilda föredrag. Finns många
> angreppsätt och synvinklar och behövs nog att fler har ordet i denna fråga.

Det tror jag nog. De flesta av oss har säkert någonting både med företag och
FOSS att göra, i olika utsträckning och i olika kombinationer.

> Så denna första gång ser jag hellre en debatt om företagande med/inom öppen
> källkod.

Inte alls dumt. Det bör kanske göras med någon typ av tema, eller kanske med
några (kontroversiella?) punkter/frågor att ta upp för att se till att
diskussionen får den gnista som behövs för att ta fart.

Någon som känner sig manad att hålla i något sådant?

> Uppföljt med en träff där vi fokuserar mer i detalj på de enskilda frågorna
> i föredragsform och även bjuder in intresserade från stockholms näringsliv
> t.ex. via Dataföreningen.

Ja verkligen. Jag kan mycket väl tänka mig att ha en separat träff med ett mer
specifikt tema, typ "företagande och foss" där vi kan leta upp och bjuda in
ett par (intrssanta) företag och representater för dem som kan få dela med sig
av sin syn, samt bli grillade av våra djuplodande frågor! ;-)

Förresten, nu kan man börja anmäla sig till den 24:e på linkedin:

         http://events.linkedin.com/Foss-Sthlm/pub/189048

--
  / daniel.haxx.se