Subject: Re: Föredrag som du kan hålla?

Re: Föredrag som du kan hålla?

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sat, 19 Dec 2009 17:18:46 +0100 (CET)

On Sat, 19 Dec 2009, Per Andersson wrote:

> Jag har presenterade ett föredrag och två workshops sedan på FSCONS i år.
>
> P0. Social and Democratic Aspects of Debian
> P1. Debian Basic Packaging (workshop)
> P2. Debian Packaging Using Git (workshop)

Ok, jag satte dig på L1, "Debian-paketering". Passar det? Är "P2" ovan något
som lämpar sig för en separat dragning tror du? Din P0 är nu listad som L42 på
http://foss-sthlm.haxx.se/talks.html

> P3. Starting to FLOSS
>
> Detta siktar dock på folk som inte vet något eller väldigt lite om FLOSS.
> Jag tror personligen att det kan vara bättre att hålla någon slags
> paneldebatt eller ett seminarium med väl valda ämnen om vi ska diskutera hur
> man bidrar till FLOSS eller hur det fungerar att joina ett community.

Japp, det är väl i prinip samma som L33 så jag lade till ditt namn där. Vi får
väl fundera över hur vi bäst får till det här men vi kan ju antingen ha någon
typ av panel, eller köra varsin kortis eller så.

> Även om det var ett tag sedan jag sysslade med nedanstående ämnen så skulle
> jag eventuellt kunna prata om
>
> P4. Debian på inbyggda system

Jag satte dig på L12 nu, vilket känns som lite samma ämne eller tycker du att
det borde vara separat från "Fri programvara inom inbyggda system" ?

> P5. Debian/FreeSmartphone.org på OpenMoko

L41

Tack för dem. Nu har vi 42 ämnen listade, varav 23 har namn på sig (av olika 6
personer).

--
  / daniel.haxx.se