Subject: Re: Presentationsdags

Re: Presentationsdags

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Wed, 16 Dec 2009 10:18:49 +0100

Hej,

Även jag är ny på listan. Jag bor lite väster om Sthlm, men hoppas att
det är ok ändå :-)

Jag arbetar med Qt, numer Nokia, skriver, lär ut, kodar. Är
egenföretagare för tillfället, men flexibel.

Mina bidrag till öppen programvara har hittills varit som aktiv
användare, dokumentation samt en kort session som maintainer av
SpeedCrunch.

Jag är intresserad av att lära mig om debianpaketering, inbäddade
system, men även generellt om teknik. Jag kan prata om olika aspekter
av Qt. Till exempel det nya ramverket för animerade gränssnitt som kom
med 4.6 brukar vara kul att titta på. Är också intresserade av BoF
sessioner om inbäddat.

MVH

Johan Thelin

Recommended on-line reading:
http://www.thelins.se | http://www.qtcentre.org
Recommended off-line reading:
The Foundations of Qt Development (ISBN: 1-59059-831-8)