Subject: Frukostseminarium om Open Source & Cloud @ Scania

Frukostseminarium om Open Source & Cloud @ Scania

From: Öberg Jonas <jonas.oberg_at_scania.com>
Date: Tue, 15 Oct 2019 20:48:42 +0000

Hej,

den 20 november ordnar Scania och Ingenjörsjobb ett frukostseminarium på temat Open Source och Cloud i Stockholm. Det kommer att bli ett stycke introspektion där jag berättar om resan Scania gör när det gäller att få en i flera avseenden konservativ industri att arbeta med ett open source-perspektiv.

Jag kommer också att berätta om hur lite tid vi lägger på att hantera licenser, och vad vi istället lägger tid på, för att kunna öka användningen och bidraget till open source från främst ett automotive-perspektiv. Med mig har jag Janne Pihlajamaa som kommer att berätta motsvarande om vårt arbete med Cloud.

Mer information och anmälan finns hos Ingenjörsjobb:

https://www.ingenjorsjobb.se/evenemang/artikel/how-does-scania-do-it

Platsen vi kommer hålla till på är Convendum Co-Working Space på Vasagatan 16, Stockholm.

Jonas Öberg

Open Source Officer | Infrastructure Services, IU | Scania

Phone: +46 8 553 80546 Mobile: +46 700 812 623

Address, Nyköpings v 41-49, Södertälje, Sweden

jonas.oberg_at_scania.com

www.scania.com | www.facebook.com/scaniagroup<http://www.facebook.com/scaniagroup>

[cid:e38fb6fa-febf-4025-992a-c57c43123096]