Subject: Re: Master thesis / Open Source / GitHub at Scania

Re: Master thesis / Open Source / GitHub at Scania

From: OpenLifeChallenge <contact_at_openlifechallenge.cc>
Date: Tue, 6 Sep 2016 21:42:54 +0200

On 2016-09-06 17:20, Erik Lönroth wrote:

> Det är kul att folk på listan engagerar sig i de här frågorna.

Jätteroligt! Det vore ju så häftigt om Scania "ställde om" på rätt sätt.
Men det är flera och komplexa steg dit. Som du nämner Erik ligger det
många år i bagaget med organisationskultur och mentalitet som behöver
ändras...!

> Jag vill inte låssas att vi har alla svaren just nu. Jag hoppas
> verkligen kunna få hjälp med hur man transformerar ett 125år gammalt
> företag till att anamma Open Source på en bredd.

Kan inte en self-hosted Enterprise Edition av GitLab (som är Open Source
i sig?) vara intressant för Scania som alternativ till GitHub? Det är
väl just Git som versionshantering som är intressant och ett pragmatiskt
första litet steg i rätt riktning mot Open Source? :)

https://about.gitlab.com/features/#enterprise