Subject: Re: BankID på Linux

Re: BankID på Linux

From: Richard Röjfors <richard.rojfors_at_gmail.com>
Date: Fri, 29 May 2015 15:44:39 +0200

> Hej !
>
> Finns det någon Linux-version av BankID att tillgå i dagsläget. På SHB:s sida går det att ladda ner en Linux-version för Ubuntu 12. Denna funkar inte rakt av på Ubuntu 14. Tacksam för tips !

Det var längesen jag körde något annat än mobilt bankid. När jag hade
SHB's kortbaserade vet jag att det var strul för de bara levererade
32-bits binärer av nåt webbläsar-plugin men fick strula för att få det
att funka på min amd64-installation. Räckte inte bara med ia32libs,
mer minns jag inte ;)

Vad får du för felfenomen?

--Richard