Subject: Re: Vad önskar du av foss-sthlm?

Re: Vad önskar du av foss-sthlm?

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Fri, 31 Oct 2014 15:38:01 +0100

> Något åt ljud- alt. videohållet skulle helt klart kunna vara skoj.

Jag är också intresserad av detta! Vi i Labb 17 har gjort en del sånt.
BÃ¥de elektronik och med fri programvara.

Se t ex Nya Perspektivs hemsida för en syntverkstad med Raspberry Pi,
Arduino, och Pure Data

    http://www.nyaperspektiv.se/news/?page_id=1371
    http://www.nyaperspektiv.se/news/?page_id=1369

Har även en kompis som är medgrundare till Libre Music Production.
Om intresse finns kanske vi kan betala en resa från Göteborg för ett
föredrag och/eller workshop

    http://libremusicproduction.com/

Han driver även Libre Graphics Production, väl värd en genomläsning

    http://libregraphicsproduction.com/

--
Per