Subject: Re: Odoo för prenumerationer

Re: Odoo för prenumerationer

From: Anders Wallenquist <aw_at_kreawit.se>
Date: Wed, 06 Aug 2014 15:06:58 +0200

Den 2014-08-06 12:54, Martin Vilcans skrev:
> Det har skrivits en del om Odoo (f.d. OpenERP) här, så jag slänger ut
> en fråga:
>
> Hur smidigt vore det att använda Odoo för prenumerationer? Som
> standard verkar Odoo enkelt om man ska göra en vanlig e-handel med
> ett stort antal produkter och sporadiska beställningar. Men är det
> "enkelt" att sätta upp för att hantera månadsvisa utskick av produkter
> (där antalet produkter är litet, till en början 1)? Jag har sett att
> det går att sätta upp återkommande händelser, så det kanske man kan
> använda, men det verkar finnas folk här på listan som har koll, så jag
> [...]
Du kan inte out-of-the-box sälja en prenumerationsprodukt i webbutiken.
Däremot finns det avtalshantering och som du noterat även återkommande
händelser. Är man lite händig i Python så är det inte speciellt svårt
att komma dit.

> Om det finns bättre alternativ till Odoo för dylikt vill jag gärna
> höra om det också.

Drupal har prenumerationsmodul till i sin eCommerce.

Är du det minsta intresserad av de andra affärssystemsfunktionerna i
Odoo så är det ett starkare alternativ.

Mvh
Anders Wallenquist