Subject: Re: Glöm inte rösta i morgon

Re: Glöm inte rösta i morgon

From: Anders S Lindbäck <vetgirig_at_kunskapssamhallet.se>
Date: Sun, 25 May 2014 08:19:31 +0200

2014-05-24 22:48, Klas Meder Boqvist skrev:
> Jag tycker faktiskt att Erik gjorde helt rätt.
> Han sa inte att nån annan skulle rösta på det, eller en presenterade några argument varför.
> Alltså bedrev han ingen partipolitik (ivf i denna tråd).
>
> Jag tycker också att det är viktigt att folk gör sin medborgeliga skyldighet och röstar.
> Så alla påminnelser är bra

IT-frågor har varit en av huvudfrågorna i valet så därför är det bra
om alla som kan IT faktiskt röstar och säger sitt i saken.

EU valet påverkar frågor som hur webbplatser får behandla data i framtiden,
nätneutralitet och hur mycket vi alla får övervakas i det vi gör på Internet.

Annars riskerar vi att de som inte kan IT bestämmer framtiden för alla
lagarna som reglerar vad vi kan och får göra på internet.