Subject: Re: Förslag på mjukvaruinventartieregister

Re: Förslag på mjukvaruinventartieregister

From: Magnus Sandberg <mem_at_netnod.se>
Date: Thu, 15 May 2014 14:06:12 +0200

Hej!

Jag har inte tittat på OCS Inventory. När jag tittar på de screenshots
som finns verkar det handla om hårdvara (datortyper, CPU-modell,
minnesplatser, MAC-adresser mm).

Jag la ner c:a 30 minuter på att se om OpenERP hade något färdigt att
erbjuda.
Däremot har jag lagt ner 50 timmar eller så på att manuellt inventera
våra klienter... Tid man inte kan fakturera Microsoft enligt deras
användarvillkor...

// Mem