Subject: Re: EU-kommissionen och FOSS-stockholm

Re: EU-kommissionen och FOSS-stockholm

From: Jens Odsvall <jodsvall_at_gmail.com>
Date: Thu, 30 Jan 2014 10:52:10 +0100

Tycker om det upplägget Anders, men om det går skulle åtminstone jag
även se Mark Klamberg som en av deltagarna i en sådan debatt, med
bakgrund av dels hans avhandling om FRA och FRA-lagen, men även som en
av de ledande folkrättsjuristerna i Sverige. Kan höra mig för med
honom om han är intresserad och har tid. Men då måste tid och plats
vara spikade.

/Jens O.

Den 30 januari 2014 06:42 skrev Anders S Lindbäck
<vetgirig_at_kunskapssamhallet.se>:

> Hej Erik
> här är ett förslag från mig om deltagare och upplägg etc.
>

> Utkast till förslag:
>
> IT och integritet - om öppen källkod inom EUs förvaltning
>
> IT och integritet är frågor som hör ihop. Hur väl fungerar
> dagens regler när det gäller integritet och kan webbtjänster
> användas för känsliga personuppgifter ? Med tanke på alla
> avslöjanden om bakdörrar i programvaror som då kan sprida
> känsliga personuppgifter så kan man ställa sig frågan:
>
> Kan öppen källkod vara enda lösningen för framtidens IT-behov ?
> [...]

Registered User # 259689 http://counter.li.org
Jens Odsvall
Svenska Linuxföreningen
New Renaissance Network- Human rights network
http://newrenaissancenetwork.blogspot.com/
Blogg:
http://oansvarigt.blogspot.com/