Subject: Re: Övervaka energi-förbrukning

Re: Övervaka energi-förbrukning

From: Martin Assarsson <martin.assarsson_at_tiunda.com>
Date: Thu, 30 Jan 2014 10:33:28 +0100

Nu vet jag inte om problemet med elmätarinstallation även inkluderar
nedanstående förslag.

Montera Elmätande pluggar typ Fibaros "FGWPE" och en zwave-sticka i en av
datorerna.
Med lite programvara kan du monitorera alla anslutna datorer lite beroende
på hur du monterar dem.
Dessa kan leverera både momentan och accumulerad effektförbrukning.
Att jag nämner Fibaros plug beror på att det är den just nu minsta på
marknaden.
Det finns även Hela kopplingslister med inbyggd mätutrustning, både
individuellt och för listen.
En fördel med detta är att du på distans kan starta om burkar.

*Martin Assarsson*
Tiundavägen 12
746 34 BÅLSTA

Tel: 0733-555256