Subject: Re: Kommentar om Linux-spridning på mobiler, spelkonsoler etc?

Re: Kommentar om Linux-spridning på mobiler, spelkonsoler etc?

From: Anders S Lindbäck <vetgirig_at_kunskapssamhallet.se>
Date: Tue, 05 Nov 2013 18:00:36 +0100

2013-11-05 09:51, Monika Orski skrev:
> Hej foss-sthlm!
>
> Jag har på mitt bord att skriva en kort artikel om tillväxten av
> Linux-baserade datorer som är annat än traditionella kontors- /
> hemdatorer. Ser vi en tydlig ökning? Vad kan väntas av trenden?
>
> Till detta skulle jag behöva få korta kommentarer från en eller två
> personer, och insatta personer hittar man naturligtvis på denna lista.
> Ergo: Kan du tänka dig att skicka mig en kommentar på temat, som får
> publiceras i TechWorld med ditt namn och bild? (Om jag behöver korta
> någonting kollar jag självklart att du godkänner den kortade versionen
> [...]

Idag är det Linux som är huvudspåret när det gäller datorer. Den är
aldra störst för hemdatorer.

Det är iofs inget nytt - det sade jag redan 2011:

http://www.idg.se/2.1085/1.418147/linuxforeningen-android-viktigare-an-ubuntu

Du kan även hitta ett antal bloggposter om det på min blogg
du får gärna citera mig om du vill:

http://kunskapssamhallet.se/?s=android

Dessutom så kan detta tom förtjänas en helt egen artikel:

http://www.zdnet.com/20-great-years-of-linux-and-supercomputers-7000018681/