Subject: Re: Kommentar om Linux-spridning på mobiler, spelkonsoler etc?

Re: Kommentar om Linux-spridning på mobiler, spelkonsoler etc?

From: Erik Alapää <erik.alapaa_at_gmail.com>
Date: Tue, 5 Nov 2013 13:36:01 +0100

Angående Android, notera att det endast är en Linuxkärna, Android använder
inte GNU libc (glibc). En teknisk distinktion, måhända, men en viktig
sådan. Dessutom är väl licensen annorlunda för googles libc. Notera också
att Android huvudsakligen programmeras i Java, inte med vanligt Linux-
eller Posix-API. Dock används ju native-API:et när man vill ha extremt hög
prestanda, då fungerar bara C/C++ eller assembler.

mvh.

/Erik Alapää

--
email: erik DOT alapaa (AT) gmail DOT com
mob: +46 70 54 81 999