Subject: Re: FOSS program för att rita/generera nätverkskartor?

Re: FOSS program för att rita/generera nätverkskartor?

From: Sam Tavakoli <sam_at_tavakoli.se>
Date: Sat, 26 Oct 2013 20:24:41 +0700

Syntaxen är trevligt ja, men inte lika flexibelt som Graphviz?

Det enda i PlantUML som jag såg som kunde funka för nätverkskartor var
Component Diagram, vilket är inte riktigt vad jag är ute efter.

Hittade detta om Graphviz:
https://mikegriffin.ie/blog/20110308-a-graphviz-tutorial/ vilket är typ
det jag är ute efter.

Tack för tipsen, ska ta och prova och se hur det blir :)

/Sam