Subject: Re: FOSS program för att rita/generera nätverkskartor?

Re: FOSS program för att rita/generera nätverkskartor?

From: Nils Segerdahl <seger_at_upsys.se>
Date: Sat, 26 Oct 2013 15:13:37 +0200

Graphviz Dot är väldigt kraftfullt, men med en viss startsträcka.

Med Cisco's iconer kan man göra trevliga kartor.

Och med lite scriptande så kan man genrera och uppdatera sina grafer automatiskt.

Borde man inte kunna få en hyfsad bild med lite dns uppslag och traceroute?

/Nils

--
Nils Segerdahl
Upsala Systemkonsult, UPSYS AB