Subject: Re: Windows refund?

Re: Windows refund?

From: Tomas Gustavsson <tomas_at_primekey.se>
Date: Mon, 03 Jun 2013 13:25:25 +0200

Tråden i Ubuntuforum var extremt nedslående. En person som lyckats,
efter väldigt mycket arbete. Tyvärr inte många (inklusive jag) som orkar
ge det s mycket tid.

Ang Vaio-skräp:
Hade en Vaio runt ca 2006-8 jag ocskå, den var väldigt bra. Men denna
från 2012 är rena skräpet.

Jag har en VPCSE15 (sandy bridge), en maskin för 15.000SEK. Får nog
anses vara high-end i deras sortiment, bara Z som fanns dyrare. Usel
kvalitet.
- Färgen/lacken flagar efter några månader användning
- tangenbordet har lossnat i limningen så det "sjunker ner", har försökt
limmat det själv, samt lagt visitkort i CD-spelaren så tangenbordet
vilar på dem.
- Spacetangenten har ballat ur, så den har jag också fått mecka med.
- Kylningen är även den sämre än vad jag anser vara acceptabelt. CPUn
kan köra en nanosekund på högre frekvens än 1.6GHz.

Skräp helt enkelt, och ingenting annat.

Nästa maskin blir nog en Dell XPS13. Att Dell säljer maskiner med Ubuntu
känns värt att premiera.

Mvh,
Tomas