Subject: Re: Windows refund?

Re: Windows refund?

From: Paul Cohen <paco_at_seibostudios.se>
Date: Mon, 3 Jun 2013 13:12:02 +0200

Hej!

Jag har försökt med Sony. Har bara fått "Vi kan inte" och "Vi får
inte". Dock inte det mer ärliga "Vi vill inte". Jag gav upp med deras
support. Min tid är värdefullare!

Köpte en Sony SZ61XN/C 2008; en fantastisk maskin. Hade problem med
kameran första året. Köpte i december en Sony SVZ1311C5E. Också
väldigt bra.

Min erfaranhet är att Sonys highend laptops är mycket bra, men deras
billigare och mellanprismaskiner är sämre - än andra motsvarande
laptops i samma prisklass alltså. De verkar dock ha lagt ner Z-serien
med laptops nu. Tyvärr.

Hade nog köpt en ThinkPad T430S idag - vilket var alternativet till
min Sony SVZ1311C5E.

Jag kan tänka mig att det är enklare att slippa Microsoftskatt på
Lenovomaskiner men det beror säkert på vem man köper av.

/Paul

--
Paul Cohen
www.seibostudios.se