Subject: Re: Donera till FOSS?

Re: Donera till FOSS?

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Wed, 29 May 2013 11:19:19 +0200 (CEST)

On Tue, 28 May 2013, Sima Baymani wrote:

> Är det framförallt privatpersoner eller även företag som gör detta?

De donationer jag får (frekvensen är kanske en gång i månaden) brukar inte
speca huruvida de gör det som privatpersoner eller företag så det är svårt att
säga. Det händer att de motiverar varför de skänker pengar och det är ibland
kommersiella anledningar vilket skulle kunna betyda att de gör det som
företag(srepresentanter). Snittbeloppet på donationerna är dock väldigt lågt,
vilket kanske indikerar att de flesta görs som privatpersoner.

De som vill köpa support, features eller reklamplats är primärt företag även
om det förstås också är lite svårt att säga ibland.

--
  / daniel.haxx.se