Subject: Re: Donera till FOSS?

Re: Donera till FOSS?

From: Sima Baymani <sima_at_kth.se>
Date: Mon, 27 May 2013 21:54:13 +0200

Tack för alla svar! Toppostar dÄ det inte Àr ett direkt svar till Marcus.

Sammanfattningen hittills verkar vara att det finns nÄgra varianter pÄ det
hela sÄ att man fÄr till det ur bokföringssynpunkt:
- Köpa support eller andra tjÀnster,
- Köpa produkter (CD-skivor o dyl)
- Sponsring av nÄt slag som man kan visa upp (gissar att det behövs en
screenshot eller diplom som det nÀmndes)

Hade inte tÀnkt pÄ att man faktiskt kan be om en faktura eller ett kvitto,
sÄ det var ju en bra idé.

DÀremot Àr jag mer tveksam till endast transaktions- eller kontoutdrag. Jag
Àr ingen bokföringsexpert men jag har förstÄtt det som att det Àr som
Marcus Àr inne pÄ hÀr nedan: att de inte rÀcker som verifikationer om det
ska vara avdragsgillt, utan det mÄste vara nÄt kvitto- eller
fakturaliknande. Ni som har annan erfarenhet fÄr gÀrna sÀga emot hÀr.

Är det fler som har varianter sÄ Àr jag fortfarande intresserad. Återkommer
nÀr jag sjÀlv gjort ett testskott =)

-Sima