Subject: Re: Exempel på användning av Java EE?

Re: Exempel på användning av Java EE?

From: Monika Orski <monika_at_orski.se>
Date: Mon, 06 May 2013 18:30:25 +0200

Stort tack!
Petshop är trevligt att knycka läroexempel från ("steal with pride"),
men ejbca.org är precis ett sådant exempel ur verkliga livet som jag var
ute efter.

Vänliga hälsningar

Monika

Tomas Gustavsson wrote:
> Vi utvecklar två open source-projekt i modern JEE. EJBCA.org
> <http://EJBCA.org> och Signserver.org <http://Signserver.org>.
> Just webfronten i EJBCA är inte helt modern (delvis jsf, delvis gammal
> jsp). Resten är ejb3, jpa.
> Vi håller på och släpper en ny version senare i år som kör på jboss7,
> java 7 etc. Nuvarande version går bara på java 6, jboss5/glassfish2.
>
> Det är en hel del jobb att hålla gamla stabila jee-projekt uppdaterade
> med det senaste :-). Vi började med ejb1, är nu jee5, och tittar framåt
> på jee6/7.

> [...]

Monika Orski
monika_at_orski.se                     Boken om öppen källkod:
tel 0733-742773                     www.obok.se
www.orski.se