Subject: Exempel på användning av Java EE?

Exempel på användning av Java EE?

From: Monika Orski <monika_at_orski.se>
Date: Mon, 06 May 2013 07:34:35 +0200

Hej allihop!

Ett av mina uppdrag just nu är att hålla en kurs i Java EE.
Kursdeltagarna får förstås både titta på och själva göra enkla små
skolexempel för att känna på prylarna, men det vore kul att även visa
dem hur koden till ett riktigt system kan se ut. Det finns många
trevliga FOSS-program skrivna i Java, men jag kommer inte på något som
jag vet utnyttjar Java EE lite mer än till att ha en jsp-front.
Lyckligtvis finns det en hel maillista kunnigt folk att fråga... Har ni
några bra tips om sådana program? Någonting som nyttjar JPA och använder
sig av (modern) EJB eller Hybernate? Gärna ett projekt med snygg och
läsbar kod.

Vänliga hälsningar

Monika

--
Monika Orski
monika_at_orski.se                     Boken om öppen källkod: