Subject: Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

From: Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>
Date: Mon, 1 Oct 2012 10:24:20 +0200

Hej,

On 30 sep 2012, at 13:17, Josef Andersson wrote:
> Av ren nyfikenhet, vad hackas det på för hobbyprojekt för tillfället?
> Hårdvara, mjukvaru eller eller annat fossrelaterat som doc:s, event:s m.m!

oj. Jag har i vanlig ordning allt för många projekt i bollen. Skulle behöva skriva ett system för att hantera detta men det blir ju ytterligare bara ett projekt till.

Men, en kort sammanfattning.

events:
        - Håller på med arrangerandet av Nordic Perl Workshop 2012 den 13-14 oktober + 2 föredrag
        - Stockholm PostgreSQL User Group den 8:e + föredrag
        - föredrag till embedded hacket den 20:e

kod:
        - pg-parser/pg-checkstyle - checkstyle liknande sak för PostgreSQL
        - en bunt perl moduler som t.ex. Runops::Recorder för att spela in exekvering, JVM::BCE för att mecka med JVM byte kod osv
        - hårdvara och mjukvara till en liten UAV som jag bygger från scratch runt en Atmel SAM3E ARM SoC med gyro, accelerometer, kompass, rf kommunikation osv
        - tittar lätt på abstraktion av SSL lagret i postgres för att tillåta andra SSL implementationer än OpenSSL

säkert något jag glömt eller ignorerat =)

/Claes