Subject: Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sun, 30 Sep 2012 23:50:10 +0200 (CEST)

On Sun, 30 Sep 2012, Josef Andersson wrote:

> Av ren nyfikenhet, vad hackas det på för hobbyprojekt för tillfället?
> Hårdvara, mjukvaru eller eller annat fossrelaterat som doc:s, event:s m.m!

Jag är fångad i gamla spår. Jag hackar allra mest på curl
(http://curl.haxx.se/) och några av de libbar som curl använder: c-ares
(http://c-ares.haxx.se) och libssh2 (http://www.libssh2.org/). Jag spenderar
över en timme per dag i snitt på dem. Alla dagar. Det som tar mest tid är
mail- support, debugging och patch-granskningar.

Jag försöker få tid över att få till Spindly (http://spindly.haxx.se/) vilket
är ett SPDY-lib som jag vill bygga curls kommande SPDY-support på. Jag har
dock inte riktigt fått tid över att få upp det till det rätt nivå. Vi får se,
det kanske löser sig framöver om jag bara ger det mer tid.

Jag organiserar foss-sthlm-eventet den 20:e oktober och jag diskuterar
samtidigt flera event efter det med berörda parter.

Jag är också lyckligt lottad att få jobba extremt mycket med Linux och open
source på arbetstid. Mer om det en annan gång!

--
  / daniel.haxx.se