Subject: vad som är on-topic här

vad som är on-topic här

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sun, 30 Sep 2012 23:49:37 +0200 (CEST)

Hejsan

Jag tänker inte hårt och fast säga vad som är on-topic här. Foss-sthlm var
redan från början tänkt att få med oss alla som är intresserade av FOSS, och
det betyder verkligen att vi är en bred skara. Vi är absolut såna som tycker
att fri programvara är politiskt och en livsåskådning, och vi är också såna
som tycker att open source är en affärsmetod eller kanske bara ett jättebra
sätt att vinna kunder. [*]

Samtidigt som jag ber alla att vara konservativa med vad ni skickar och
liberala med hur ni hanterar inkommande trafik vill jag inte peka med hela
handen och säga exakt vad som är rätt och fel. Vi är alla (mer eller mindre)
vuxna och dessutom, vi är ju foss-personer och det måste ju ändå sägas höra
till vår kultur att lära oss hantera stora mängder mail per mailinglistor och
därmed hur man filtrerar eller ignorerar de trådar/konversationer som man inte
vill bekymra sig om. Vi är närmare 340 pers här, det är självklart att massor
med folk inte är intresserade av nästan vilket ämne som helst som tas upp...

För de som verkligen inte vill vara med på listans snack så finns ju
-announce-listan. Det gäller bara för oss andra att komma ihåg att använda den
rätt, vilket jag inte är säker på att vi gör... =)

[*] = En del av oss gillar inte ens emacs (har jag hört)!!!

--
  / daniel.haxx.se