Subject: Re: Pubertala demopartyn (VAR Re: Tjej/kvinnonätverk för hackare.)

Re: Pubertala demopartyn (VAR Re: Tjej/kvinnonätverk för hackare.)

From: <kirilla_at_kirilla.se>
Date: Sat, 29 Sep 2012 15:20:28 +0200

On 29 sep 2012, at 14:34, kirilla_at_kirilla.se wrote:
> [self-snip]

Kortare uttryckt:
(ps: nåja)

Jag reserverar mig mot free software-ideologin och dess allmänpolitiska tillämpningar.

I synnerhet strävan att kidnappa datorkulturen, hackandet, affärs-IT, osv, för rent
kulturmarxistiska syften, fusionen av fri mjukvara med kulturmarxism, vilken namnet
till trots genomsyrar inte bara samtidsvänstern utan hela det politiska spektrat, och
stora delar av samhället.

En strävan som illustreras av de återkommande försöken att problematisera mäns kön,
mäns övertalighet och lokala vithet. En mångfaldssträvan som överordnas det egentligen
intresseområdet, baserat på antaganden om orättvisa, diskriminering och exkluderande,
som skuldbelägger grupper som deltar för andra gruppers icke-deltagande.

Som postulerar att vår nuvarande gruppidentitet verkar exkluderande i alla sammanhang
där vita, västerländska män engagerar sig, just för att vi är vita, västerländska män.

Visst är det bra att ifrågasätta schabloner. Exempelvis de om pubertala, asociala nördar,
eller de om att kvinnor är ointresserade av teknik, men det vi ser är inte befrielsen från
stereotyper (om män, om kvinnor, etc) utan ett brett anfall på mannen, på det traditionella
Europa och på vitheten. Ett dekonstruerande av det som för många av oss ännu är vi.

/Jonas Sundström.