Subject: Re: Processtöd

Re: Processtöd

From: Magnus Sandberg <mem_at_netnod.se>
Date: Fri, 31 Aug 2012 13:01:07 +0200

Hej Björn!

Detta med Alfresco låster intressant. Vi har även tankar på
dokumenthantering och tittade på Alfresco för ett antal år sedan men har
inte haft tid att ta tag i den delen.

Om det är mycket eller lite konfigurationsarbete spelar mindre roll, vi
är ett väldigt tekniskt företag. Däremot ska användningen vara enkel och
det ska gå att skapa enkla processer som över tiden blir mer fullödiga.

Eftersom vi inte har något processverktyg idag tror jag enkelhet, i
användningen, är viktigt för att få acceptans för denna typ av system.
Lika lite som tekniker gillar att skriva dokumentation, lika lite gillar
de att vara styrda i arbetet. Så det gäller att börja lätt.

MVH
// Mem