Subject: Re: Processarbete

Re: Processarbete

From: Magnus Sandberg <mem_at_netnod.se>
Date: Fri, 31 Aug 2012 09:41:56 +0200

Hej Mikael!

Jag håller helt med. Nar jag jobbade på Arbetsförmedlingen införde vi
delvis ITIL. Den stora grejen var att skala bort delarna i processerna
som inte var relevanta för AF. När man väl kommit ner på rimlig
komplexitetsnivå var det (tekiskt och praktiskt) enkelt att inför
processerna. Det svåra var att lösa politiken.

MVH
// Mem