Subject: Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Fri, 18 May 2012 15:11:44 +0200

2012/5/18 Mattias Ekholm <mattias_at_ekholm.se>:
> QR-koden innehåller hash värdet som är unikt för det dokument du ska skriva
> under, stämmer inte hash värdet på det papper du får stucket under näsan med
> det hash värde du har skapat hemmavid så härrör de från olika dokument.

Hur ser man skillnad på en QR-kod som är skapad från dokumentet i
fråga, och en som är skapad från ett annat dokument (t.ex. det man
tror sig skriva på)?

Personligen tycker jag att man inte ska göra affärer med motparter som
man misstänker byter ut dokument under processen. Det känns som en
enklare lösning på problemet :-)

/J