Subject: Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

Re: Använda QR-koder för att skriva under kontrakt?

From: Johan Thelin <e8johan_at_gmail.com>
Date: Fri, 18 May 2012 13:06:07 +0200

Inte för att vara tråkig, men varför krångla till det med en QR-kod.
Borde ju räcka med en md5sum eller liknande integrerat i t.ex.
LibreOffice. Sedan går ju allt tryckt att fejka. Vad hindrar någon
från att kopiera en skärmbild på QR-kod eller summa, ändra i
dokumentet och ersätta koden/summan med den kopierade bilden.

MVH

Johan Thelin

Recommended on-line reading:
http://www.thelins.se | http://www.qtcentre.org
Recommended off-line reading:
The Foundations of Qt Development (ISBN: 1-59059-831-8)