Subject: Re: Haskell ... ?

Re: Haskell ... ?

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Tue, 7 Feb 2012 16:00:41 +0100

2012/2/7 Björn Göransson <bornemix_at_gmail.com>:
> Hej,
>
> Jag kollar nu på att kanske lära mig Haskell, genom online-boken Learn You A
> Haskell. Lite undringar jag har är:

Mycket bra val!

> Finns det jobb inom Haskell idag?

Det gör det säkert. I sverige känner jag till få dock.

> Vilka svenska företag sysslar med detta?

Chalmers och Göteborgs universitet men då är det ju i den akademiska världen.

> Vad gör man för grymma grejer med Haskell?

Allt såklart!

Och bättre, snyggare, snabbare och typsäkert än med imperativa språk!

    http://www.haskell.org/haskellwiki/Applications_and_libraries#Haskell_applications_and_libraries

Kolla program i Hackage

    http://hackage.haskell.org/packages/hackage.html

> Kan man syssla med webbprogrammering i Haskell? (kanske naivt!)

Så klart det går!

Hakyll för statiskt material

    http://jaspervdj.be/hakyll/

Lista över haskell för www