Subject: Re: Min presentation om IPv6 i Linux

Re: Min presentation om IPv6 i Linux

From: Janne Johansson <jj_at_stacken.kth.se>
Date: Thu, 26 Jan 2012 11:53:43 +0100

On Thu, Jan 26, 2012 at 11:11+0100, Daniel Stenberg (daniel_at_haxx.se) wrote:

> curl stöder IPv6 sedan 10 år tillbaks faktiskt. Det den *inte* har är happy
> eyeball- anpassning så den kommer helt enkelt (oftast) att prioritera
> hostar i den ordning som getaddrinfo() returnernar dem, och det kan variera
> men brukar nog favorisera IPv4-adresser.

curl -o - http://www.inet6.se

Works for me, de dagar jag har webservern uppe iaf.
Men det handlar ju lite som sagt om ditt OS favoriserar v6 eller inte.

Vill man testa ett hostnamn som enbart resolvar till v6 kan man prova
mot min inet6.se, den ska inte ha A records alls, utom NS som jag inte
fick ha som v6-only.

--
"Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."