Subject: Re: möte 8

Re: möte 8

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Mon, 9 Jan 2012 20:05:53 +0100

Jag skulle kunna berätta mer om vad som sades om "FOSS i skolan" förra
året. Men eftersom jag inte tänker ens försöka vara objektiv i den
frågan, så kanske någon annan vill ta och framföra just hur den
dialogen löd. Den var väldigt bra i sin helhet dock.

Piratpartiet erbjöd alla som deltar i FOSS Stockholm att agera
"resmis-instans" för att se över våra förslag när vi väl har dem på
bordet, vilket i de som var på mötet i december gärna ville se hända.

Jag presenterar alltså för FOSS Stockholm senare i år vilken
sakpolitik Piratpartiet lägger fram på det här oerhört viktiga ämnet.
Men jag vill inte gå händelserna i förväg, annat än att vi just nu
arbetar hårt med att ta fram tydliga sak-politiska-förslag för
Piratpartiets medlemmar att ta ställning i. Men, som sagt,
diskussionerna går heta även inom Piratpartiet på den här fronten.

Jag vågar dock lova att Piratpartiet kommer ha konkreta saker på plats
för "FOSS Skolpolitik" Stockholm ABC redan i sommar.

/Erik Lönroth
https://pirateweb.net/pages/public/se/newmember/new.aspx