Subject: Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

From: Paul Cohen <paco_at_seibostudios.se>
Date: Fri, 16 Dec 2011 12:52:55 +0100

2011/12/15 Henrik Nordström <henrik_at_henriknordstrom.net>:
> Frågan blir då, vilka projekt har du tänkt hacka på i jul, och varför?

I mån av tid med resor till Skåne och Madrid ska jag försöka hinna med något av:

 1. Utökad användning av Xapian (http://xapian.org) i mitt webbaserade
(biologiska) taxonomisystem eller för en idé jag har till ett
webbaserat dokumenthanteringsystem. Hackande blir i Python. För att
det är kul och Xapian är grymt! Python också!

 2. Webramverk i Eiffel (http://dev.eiffel.com/Main_Page). Hackande
blir i Eiffel så klart. För att det är kul och Eiffel är grymt!

 3. Mer självstudiehackande och experimenterande med REST
(http://en.wikipedia.org/wiki/Representational_state_transfer) och
Bottle (http://bottlepy.org. För att REST är kul och grymt!

 4. Hjälpa min 10-åriga grabb komma i gång med Hackety Hack
(http://hackety-hack.com). För att det vore kul!

Om jag inte sagt det innan; tack så hemskt hemskt hemskt mycket för curl!

/Paul

--
Paul Cohen
www.seibostudios.se