Subject: Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

Re: Vilka projekt kommer ni hacka på i jul?

From: Johan Henriksson <mahogny_at_areta.org>
Date: Thu, 15 Dec 2011 21:49:49 +0100

2011/12/15 Henrik Nordström <henrik_at_henriknordstrom.net>

> Julen närmikar sig med stormsteg, och hur kan man väl bättre spendera
> julefriden än med familjen och sina favorit foss projekt och liknande?
>
> Frågan blir då, vilka projekt har du tänkt hacka på i jul, och varför?

det blir till att bli klar med doktorandprojektet!

http://www.endrov.net

sen ska det till lite godis, som att koppla ihop med bildservern OMERO &
bygga ut det grafiska programmeringsspråket. alla våra bilder ska
organiseras på vår nya server på ett nytt sätt så vi kan klustra
beräkningarna. mikroskopidelen ska få lite nya features. sen lite roliga
artiklar jag inte haft tid att skriva ihop... ett rejält kliv framåt för
linux som den nya plattformen för mikroskopi & bildanalys med andra ord :)

det finns för övrigt tekniskt krävande exjobb att tillgå i gränsen mellan
open source & biologi. ni kan tipsa vidare

/Johan