Subject: Re: problem med leverantörsberoende

Re: problem med leverantörsberoende

From: Mattias Eriksson <matttiaz_at_gmail.com>
Date: Tue, 29 Nov 2011 13:34:04 +0100

Jag jobbar åt tieto och är hyggligt insatt i vad som hänt och hur arbetet
fortskrider. Det som hänt är extremt komplicerat då en krasch slagit ut
både primär och sekundär disklösning. Dock kan jag intyga att det är
kompetenta personer som jobbar dag och natt på att försöka få upp systemen
igen.

Jag håller med om att det är dåligt att Apoteket AB inte kan skriva ut
recept, men iom avregleringen inom apoteksbranschen så är det inte
kritiskt. Det är nämligen "bara" 200 av sveriges totalt ca 1000 apotek som
är drabbade och det går utmärkt att hämta ut sina mediciner på övriga
apotekskedjor.

/Mattias

Den 29 november 2011 12:22 skrev 1337 <1337decker_at_gmail.com>:

> Tietokunder hänvisade till Facebook och Twitter<http://www.nyteknik.se/nyheter/article3356242.ece>
>
> Man undrar om de vet vad dem gör... Det känns särskilt illa att Apoteket
> inte kan skriva ut recept.

Pincha te llevo en el alma, y cada dia te quiero mas