Subject: Möte igår om FOSS i skolan

Möte igår om FOSS i skolan

From: Paul Cohen <paco_at_seibostudios.se>
Date: Tue, 29 Nov 2011 09:18:45 +0100

Hej!

Vi hade ett trevligt möte om FOSS i skolan igår på ett nyöppnat
italienskt fik/restaurang på söder. Vi var 9 personer och hann
diskutera både teknik och politik! Vi kommer att ordna en träff till i
början av januari och jag återkommer med en inbjudan här på listan
till den träffen.

Jag har också fått bra feedback på sajten om Mjukvarufrihet i skolan
och kommer att göra en del förändringar där. Jag ska öppna sajten både
för andra att själva kunna logga in och redigera men också för att man
ska kunna kommentera.

Jag skulle ödmjukt vilja fråga om haxx.se kan tänka sig lägga upp en
separat FOSS-i-skolan mejlinglista för oss. Då stör vi inte denna
mejllista med våra specifika diskussioner. Annars kan jag givetvis
lägga upp en egen Yahoo/Googlegrupp, men det skulle kännas bra om en
FOSS-i-skolan mejlinglista inte körs via de tjänsterna! Andra förslag
på mejlinglisttjänst emottages tacksamt!

/Paul

--
Paul Cohen
www.seibostudios.se