Subject: Företagslina lånas ut

Företagslina lånas ut

From: Joakim Signal <tut_at_lysator.liu.se>
Date: Wed, 23 Nov 2011 14:57:44 +0100 (CET)

Hej.
Här kommer ett litet erbjudande.

Jag har en företagslina att låna ut gratis fram till 2012-01-01.
Det är en 100/100-lina med full duplex och ingenting spärrat, hos AllTele.
Den bästa hårdvara jag kan plocka fram är ungefär följande:
3 GHz CPU dualcore, 4 GB RAM, 1 TB disk.
Hårdvaran delas dock inte med annat (inga virtuella instanser o.dyl).
Välj själv OS så installerar jag det.

Anledningen att linan lånas ut är för att http://sprend.com/ i många år kördes
på den, men den tjänsten flyttade vi nyligen till ett datacenter i Stockholm.
Och nu är det uppsägningstid på linan.

Sannolikheten att någon behöver en lina i bara 5 veckor är nog låg :)
Men om det mot förmodan skulle dyka upp mer än 1 intressent så ger jag förtur
till FOSS-relaterad verksamhet.

/Joakim