Subject: Re: Nu har Flukso fått fram nya elmätare som går att beställa.

Re: Nu har Flukso fått fram nya elmätare som går att beställa.

From: Christian Huldt <christian_at_solvare.se>
Date: Wed, 23 Nov 2011 12:51:41 +0100

23 nov 2011 kl. 11.43 skrev Björn Stenberg:

> Det är kanske möjligt. Sändaren pratar på 868 MHz, ingen aning om protokoll.
>
> Men det låter betydligt enklare att bara lägga 100m telefontråd genom skogen och köra med den trådade blinksensorn. 1-wire funkar utan problem på det avståndet.

Verkar ju smidigt.

Har varit halvt intresserad av 1-wire ett gäng år nu, men inte tillräckligt för att lära mig nåt... :-/
(har bara slagit på stödet i linuxkärnan när jag kompilerat att antal gånger eftersom jag skulle...)

Får kolla upp det, erfarenheter om vad som funkar/bör undvikas (spec. med avseende på linux) emottages tacksamt.