Subject: Re: Är det bara jag som...

Re: Är det bara jag som...

From: Niklas Herder <herder_at_dsv.su.se>
Date: Fri, 18 Nov 2011 10:51:32 +0100

On 2011-11-18 10:34, Jonas J Linde wrote:

> Hej!
>
> Bra fråga!
>
> Ja, det är vettigt. Om jag fick välja helt själv skulle jag nog köra med
> "cuddly braces" (som i Perl) men det viktiga är att hålla en jämn
> standard och eftersom de flesta C-programmerare skriver måsvingarna på
> egen rad så tycker jag att det bör vara så. Om inte det finns en annan
> mer lokal standard förstås.
>
> Om man byter språk så är det ingen större mening att hålla samma
> utseende på detaljer som placering av enskilda tecken; det blir ju helt
> [...]
Jag lutar åt 'samma rad'. Om man skriver Javascript (brr....) har de två
varianterna helt olika beteende.
Om man kör måsvinge på ny rad blir metodkroppen inte en metodkropp, utan
ett objekt...
Kör man samma rad överallt riskerar man inte obehagliga överraskningar.

--
Niklas Herder | herder_at_dsv.su.se | +46(0)8-161438
Department of Computer and Systems Sciences