Subject: Re: Är det bara jag som...

Re: Är det bara jag som...

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Fri, 18 Nov 2011 10:24:38 +0100

Hej!

En måste inte läsa allt på listan, framförallt inte om en inte är intresserad av
ämnet! Det är ett tappert försök att försöka ge sig på det.

Vill en diskutera t ex programmering är det ju fritt fram att faktiskt
diskutera det.

Jag vill absolut inte att listan ska censureras eller självcensureras
för att alla inte
är intresserade av ämnet jag vill diskutera. Flera gånger har saker
diskuterats som
jag inte är ett dugg intresserad av. Hellra att de sakerna diskuteras
än att listan är
tyst. Dessutom vill jag inte styra över diskussionen så länge den sker
i god ton.
Vidare är det nog få intressen som intresserar och engagerar alla lika mycket.

Några få kommentarer som "jag är inte intresserad av det här" gör att
folk kanske
indirekt censurerar sig själva för att deras ämne inte uppfattas som önskvärt.
Det vore mycket tråkigt om så sker. Framförallt eftersom det kanske
bara är ett fåtal starka röster som brukar uttrycka sådant.

Jag ser ju hellre många fler diskussioner om programmering såväl som politik och
moral som berör listans ämne, än färre av dem. Även om jag inte hinner läsa dem
alla!

--
Per