Subject: Re: RMS-kvällen igår, och lite om framöver

Re: RMS-kvällen igår, och lite om framöver

From: Johan Pettersson <p1ersson_at_kth.se>
Date: Wed, 9 Nov 2011 16:39:35 +0100

On Wed, Nov 09, 2011 at 04:31:26PM +0100, Patrik Strömberg wrote:
> RMS tankar om fri programvara i skolans värld är något jag tar med mig
> på min färd genom Stockholm stads IT-miljöer. Ska som anställd och som
> medborgare formulera frågeställninger om huruvida en demokratiskt
> styrd kommun ska använda sig av så hårt styrd och kontrollerad
> proprietär programvara i alla nivåer som man gör....

Börja där så kanske det kommer krävande studenter till högskolorna sedan... ;)

We need them!

> /Patrik Strömberg

> Hälsningar / Regards,
>
> Patrik Strömberg
> E-mail: patrik.stromberg_at_live.se
> Tel: 070-6970564 /  +46-70-6970564

                                                  * Sent from my GNU/Linux *
Johan Pettersson
computer administrator
KTH / ITM / TMT
Postal: Campus Telge, 151 81 Södertälje
Visiting adress: Mariekällgatan 3, Södertälje
Tel: +46 (0)8 790 9542  Fax: +46 (0)8-790 9511
XMPP/Jabber/MSN/SIP: gud (a) kth.se