Subject: Re: MySql och GPL

Re: MySql och GPL

From: Magnus Hagander <magnus_at_hagander.net>
Date: Wed, 2 Nov 2011 23:22:52 +0100

Jag har för mig att mysql's default drivers är gpl - eller åtminstone var
det. Mobilappen i sig borde inte påverkas, förutsatt att den inte pratar
direkt med databasen. Däremot server-side koden. Men om det bara är
klientmässigt den pratar med databasen tror jag man kan använda libdrizzle
som ska ha samma protokoll, men är bsd licensierad. Tror oracle fortfarande
säger att man måste ha en kommersiell licens då, men det är det många som
inte håller med om...

/Magnus